fredag, januari 25, 2013

Spinning och sisu

Igår hade jag första arbetsdagen efter resan. Efter jobbet kände jag mig trött och utmattad men bestämde mig för att satsa på ett tuff pass i gymmet med en kollega
På Fressi gymmet där jag jobbar har vi ett sjukt bra pass som heter sisu som typ betyder stamina! Passet går ut på enkla övningar där man använder stora muskelgrupper. Ca. tre-fyra rörelser per serie och du gör dem efter varandra i 7min. Därefter har du paus innan nästa 7 min set börjar. Allt som allt går det 30 min till träningen och det är väldigt effektivt. Mitt absoluta favorit pass!!

Idag har jag istället satsat på kondition, 45min tuff spinning vartefter jag sprang 30 min och tränade lite core som avslutning.
Idag hade jag en lite sämre träningsdag då jag verkligen måste pressa mig själv lite extra hårt då benen kändes sega och huvudet gav upp. Bra träning var det och ett perfekt sätt att starta helgen på.
Hur började din helg?

I brist på bilder, får ni en smart bild. En av orsakerna att jag inte har körkort, och det kommer jag troligtvis inte skaffa heller.

2 kommentarer:

  1. Hehe, bra bild! Den stämmer rätt bra ja! ;) Trevlig helg till dig Amanda!

    SvaraRadera
  2. min helg började med en tia i maratonfart. i morgon springs det kring 20 km i 5:30 tempo, häng med om du hinner! trevlig helg!

    SvaraRadera