söndag, januari 27, 2013

Långpass blev kortpass

Långpass blev kortpass. Igår sprang jag ut på långpass med tanken att springa ca. 20km. Vid 10 började mitt höft och knä ila. Är ganska säker på att det beror på för lite stretch och spänningar i muskler och pga. det lite fel steg.

Sprang 2km hem så fick totalt ihop usla 12km. Tro inte fel, 12 är bra, men inte som långpass.
Tröstade mig själv med de löjliga orden 12 är bättre än inget.
Efteråt blev det kaffe med en vän och Liam.

På kvällen stretchade jag i över en timme.
Skönt! Tror jag aldrig gjort det på egen hand, pinsamt nog!

Jag är typen som inte har problem sticka iväg på en löptur eller till gymmet men att motivera mig själv att stretcha mer vekrar omöjligt, haha!



1 kommentar:

  1. Trist med ontkänsla:( Hoppas stretchningen gjorde gott för kroppen!

    SvaraRadera