fredag, april 13, 2012

Käke övning


 En väldigt bra "stretch" övning för käken. Man ser töntig ut men det funkar!






















Jag brukar tugga tänder och har från tandläkaren fått en bettskena, men det hjälper ju inte mot värken jag har i käken och spänningarna. Just nu har jag fått nacken spänd också och som följd på det rygg värk. Känns väldigt jobbigt eftersom jag inte har kunnat träna alls. Den här käke övningen är väldigt bra. Första gången jag prövade på den började tårarna rinna det gjorde så ont. Känns som om den värsta spänningen släppt efter denna övning så jag rekommenderar den om man har käkproblem.
Du ska alltså öppna munnen så mycket du kan, sen trycker du med handen försiktigt hakan neråt. Låter ju lite lätt och löjligt men har man spänd käke kommer det att göra väldigt ont, men det hjälper (åtminståne åt mig).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar