tisdag, november 13, 2012

Ett klagoinlägg, förlåt!

Igår då jag tränade benpass på gymmet kunde jag inte hjälpa mig att bli irriterad på ett gäng killar. Då jag kom in till gymmet och började värma upp märkte jag att ett stort gäng unga killar tog upp hela skivstång utrymmet, redan då var jag irriterad eftersom de stod kring bänkpressen och kollade medan en av de alla fem tränade något smått. Jag fortsatte värma upp och när jag var färdig måste jag hitta på något annat att börja med eftersom de helt tydligt hade bestämt sig för att stå där och diskutera om sina töntiga "fitness boy for life" t-shirts.
När jag istället började träna vid andra sidan gymmet och just kom igång, kommer de idiotiska killarna och frågar "tänkte du träna här?". Svalde många fula ord och sade "ja,det var lite tänkt så". Killarna gick iväg för att stå och hänga ett par meter bort. Mina nerver var på gränsen att gå av så jag gav upp och gick för att börja min egentliga träning då skivstången äntligen var ledig.
Efter mitt ben pass, som jag fick träna i lugn och ro, gick jag tillbaka till andra sidan för att träna lite planka innan jag gick hem. Där stod killarna ännu för att turvis pröva på några väldigt udda rörelser ett par gånger för att sedan låta nästa tönt pröva medan de andra stod som dumma åsnor och tittade på.
Jag orkade med ett set plankor, sen måste jag gå!



Så snälla, om någon annan känner sig träffad för att syssla med detta eller brukar slösa tid till att stå och spänna i gymspegeln, kom inte till gymmet, åk till Ikea och köp hem en billig spegel att kolla på dina muskler i. Du sparar själv pengar och andra slipper bli irriterade varje gång de måste köa i onödan. Vissa går på gym för att träna, för det var vad gym var till för förut!

PS. säger inte att killarna inte skulle få gå på gym men behöver de alla gå och hålla varann i handen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar