lördag, november 10, 2012

En tia och älgen!

Kalas efter kalas består denna helg av. Liam hade vänner på besök och det blev mycket lekande och bus. Bakade en lightning mcqueen kaka och lite annat gott.

Efter att alla gått hem åkte vi och äta med fammo faffa och snabbare Bandi (Peters syster Paulina)
Lite löpning fick jag också in ikväll efter allt kalasande. Blev en 10 km löprunda i mörkret. Skönt och lugnt var det, inga andra människor såg jag. Lyssnade på musik och sjöng med "I close my eyes and..." Och stängde mina ögon och när jag öppnade dem igen stod det en älg 1 meter framför mig och jag lovar jag måste svälja mitt hjärta ner igen så rädd blev jag! Men den stackars älgen blev minst lika rädd och snubblade ner i diket. Efter det sprang jag med mina ögon öppna hela vägen hem!!! Vågade knappt blinka.

Väl hemma gjorde jag lite magövningar med planka och båten med rotation och tyngdplatta. Efter det kvällsmål och dusch. En hektisk och lång dag var det men så härligt att se Liam leka med kompisar, värmer mitt mamma hjärta!

Hoppas alla har en skön helg!!

13 kommentarer:

  1. Hihi! Förlåt... Men kan se dig komma springandes med VIDÖPPNA ögon. Jag hade nog blivit lite rädd om jag mötte dig, springandes sådär... ;-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, ja det var tur att jag inte mötte några andra löpare på vägen ;-) Kunde ha skrämt någon rejält!

      Radera
  2. Shit en älg! Jag skulle ha blivit livrädd! Fin tårta :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev livrädd :-) Som sagt, måste svälja hjärtat och pulsen var närmare 200 bara av shocken inte av löpningen. ;-)

      Radera
  3. Svar
    1. Tack Johanna! Den var rätt så god också, fast jag inte gillar tårta direkt ;-)

      Radera
  4. Åh herregud vad jag skulle ha blivit rädd! HJÄLP. Vilken upplevelse! Fin tårta förresten! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja, det var en upplevelse som knappast händer igen (får man hoppas i varje fall) ;-)

      Radera
  5. På ett pass i slutet av augusti fick jag nöjet att springa förbi två vitsvanshjortar som stod 15m från vägen på åkern. Dom bara blängde på mig, och sedan fortsatte att äta. (Dom noterade väl att han där är inte farlig, för långsam) Det var skoj, men 1m från Hälge är nog lite väl spännande. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Hälge var lite för nära! Tycker annars det känns kul att se djur längs med vägen då jag springer men inte då de kommer så nära ;-) Hehe

      Radera
  6. Tack! Jag tycker det är hur kul som helst att planera olika födelsedags tårtor, speciellt till min lilla kille då man ser hur uppskattad tårtan är :-)

    SvaraRadera
  7. Tusan vilket chockmöte!!

    Jättefin tårta!

    Kanske följer du med 2014 till kalmar? :)

    SvaraRadera
  8. Ja, vi funderade lite på det med en vän, om vi börjar träna hårt nu ;-)

    SvaraRadera