torsdag, november 15, 2012

Backintervaller och chokladmuffins

Idag har jag varit på test till skolan. Fick veta en massa kul grejer och nu vet jag vad jag ska träna mer på. Kul! Fick veta att min VO2max (alltså kardiovaskulära kapaciteten) är 61,0 ml/kg/min, tjohoo!

Efter testen och knatterytmik kom vi hem med Liam och jag sov en "liten" tupplur på tre timmar. (Peter var sjuk och hemma så Liam var inte ensam,hehe)
Orsaken till min tupplur är min galna sömnbrist jag lider av. Vet inte varför men av någon anledning har det normala gå och lägg dig klockan 22 blivit till gå och lägg dig klockan 02. Borde kanske gå på någon sorts sömnterapi..


För att säkra nattsömnen efter min långa tupplur bestämde jag mig för att backträna efter mellanmål i form av chokladmuffins! Körde först en 7km uppvärmning i lugn takt och efter det 10xspurter uppför backe, tänkte dö! Blev totalt 11km med upp/nedjogg inräknat. Efteråt lite magträning.
Efter fem spurter kände jag spysmak i munnen...


Men efter 10 var jag glad och sprang hem.. :-)

Jag var klädd i mina favorit Anti shake tights från Röhnisch, Shock Absorber ultmate run bra, Nike linne, Soc långärmad blus, Norah vest från Röhnisch och såklart mina Asics ds trainers. Man springer alltid bäst i bekväma och snygga kläder!!

När jag kom hem åt vi varma smörgåsar med grekisk sallad och kollade på friends, skönt och lugnt. 
Imorgon är det skola igen, ska bli skoj! 


1 kommentar:

  1. För mig blev det också 11 km igår, jobbiga sådana, men grym skön känsla efteråt! Kul med tester, det är ju asgrymt med 61 ml/kg. Gjorde ni cykeltestet?
    Hoppas du kom i säng i tid och får en bra skoldag!

    SvaraRadera