tisdag, maj 08, 2012

Förmiddag familjecafé, eftermiddag tupplur!

Vi gick iväg till familjecafé med Liam i morse. Där var mycket lite äldre barn och han ville så gärna leka med dem. Han kröp efter dem under bordet och skulle gärna balanserat på bänkarna som stora barnen gjorde, men tråkiga mamma stoppade i sista minuten.


Liam tillbringade 50% av tiden vi var på familjecafé med att krypa under bordet, vet inte vad som var så roligt med det?

Vi gick hem i det vackraste vår vädret, allting blommade, fåglarna kvittrade och det var varmt! Härligt!
Vi pratade en hel del om "säg hej och le" sången och sa hej och log åt alla som kom emot. Sen pekade Liam på en gran och sa "gran" och på en björk och sa "träd", efter det såg vi en kråka som Liam höll med om att det var en kråka, men alla andra flygande djur är fåglar, stor hund är hund medan liten hund är katt, Liam sårade en liten chihuahua-ägare djupt då han kallade hennes hund för "katten". Det är alltid lika roligt att diskutera med Liam!



Nästan alla träd börjar ha blad redan!


Överallt en MASSA vitsippor..


...och andra vackra blommor, jag blir så glad!


Jag hade planen att gå in och äta och sedan genast sticka ut till parken. Men vi åt och somnade sedan båda på soffan.
Nu sitter jag och funderar på hur jag ska ta mig till kvällens träning. Tänkte alltså kolla in "tuffa tisdag" som är i Grankulla men Peter har inte möjlighet att sluta så tidigt att jag skulle hinna med tåg eller buss. Måste troligtvis tigga skjuts av honom genast då han kommer hem. Vissa dagar skulle det faktiskt passa bra med bil och körkort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar