söndag, mars 25, 2012

Sista dagen av träningshelgen

Dagen började med morgonlänk kl. 7.30 i -1°c och lite snö på marken, mysigt att vintern fortsätter. Efter ett ordentligt morgonmål höll Joakim Träskelin föreläsning om  tröskelträning innan det var dags att sticka iväg på långpass..

Den här bilden är stulen av mammaspring. Bild från morgonlänken. 


Långpasset blev inte så långt för mig (ca.15km) för jag fick fruktansvärt ont i mitt ena vad, trodde först att min akillessena hade gått av så ont som det gjorde, men det var inget farligare än vadkramp. Fick åka bil sista kilometerna. Efter varm dusch och lunch kändes alltig lite lättare och vi packade ihop vårt pick och pack och startade hemåt. "He va he" eller hur man nu säger i Vörå? Känner mig inte som en värst duktig bloggare då jag inte tagit så många bilder själv utan stjäl andras, jag är en tjuv!
Långpasset sprang jag i början mycket med Heidi som var en jätte kul typ! Stal denna bild av Michaela som var sjuk idag på långpasset och fotograferade en hel del. Är själv nybörjare med min Iphone så har fotat väldigt lite.  
Michaelas bild...

... också Michaelas bild.


Jag hade en super helg, jätte nöjd! Tycker det var väldigt bra ordnat. Intressanta föreläsningar, träningstips och otroligt intressanta människor. Bland annat bloggarna Heidi och Michaela. Hade bra magmuskel träning på lördagen men bästa träningen för magen var nog att lyssna på Fua som fick en att skratta non stop hela helgen! Ett stort tack till mammaspring som körde hela vägen dit och hem och Fua och Karin som var ett super sällskap. 


Nu sitter jag med mina sista krafter jag har i min kropp och bloggar, haha. Min ljuvliga lilla Liam kom hem med pappa från fammo och faffa och jag fick krama honom och lägga honom och sova. Insåg först då de kom hem och jag såg dem hur mycket jag saknat dem!! Det var jätte roligt men oj så skönt att vara hemma igen. Nu ska jag slappa och vara riktigt lat resten av kvällen. Känner faktiskt att jag förtjänar det och min kropp behöver det! 


1 kommentar:

  1. Det var jätteroligt att träffas och hinna prata lite mera så länge vi sprang! :) Och vad bra att du hann hem i tid så du fick lägga Liam och sova :)

    SvaraRadera