söndag, mars 04, 2012

En jobbig början med ett perfekt slut!

En vecka har jag nu varit sjuk och börjar tröttna på det nu, feber, hosta, snuva och värk, aaaargh!!
Dessutom fick jag panikattack förra söndagen då vi kom hem från Korpo och början av veckan gick åt till att lugna mig, fick säkert 100 panikattacker och var till sjukhus flera gånger, skit jobbigt. Nu känner jag mig som mig själv igen, men ännu med en otroligt irriterande hosta. Har inte sprungit på flera år känns det som, mina ben krampar så mycket de vill ut och springa. Idag hade Running Finland  långpass och jag hade så gärna varit med på det också men noup, vågar inte ta risken att bli sjukare.

Panikångest
Bilden lånad från http://krokon.myshowroom.se/?p=23


Så till det positiva. Har haft en hel vecka med min underbara familj, vi har verkligen njutit av varandra. Sett en massa filmer och tagit det lugnt. Till helgen blev jag dessutom friskare så vi åkte av och an till Helsingfors på Go Expo som borde ha hett (don´t) Go expo. Den var verkligen en besvikelse. Var senast för 2 år sen på Go Expo och då var den jätte bra.. Det var ändå roligt för Liam hade skoj, såg hästar och grävmaskiner och en massa cyklar han ville sitta på. "haahaahaahaa" sa han då hästarna sprang förbi. (det är så hästarna säger enligt Liam).
Den här veckan ska vi fara på babyrytmik också, det är så längesen sist, saknar det så mycket...


Bilden lånad från http://ekobygget.wordpress.com/

Idag var vi till centrum gående och förde tillbaks filmerna vi hyrde (såg horrible bosses, hall pass och bridesmaids de var alla riktigt roliga!!). Vi köpte också Solsidan som vi ska kolla på idag. Min mamma är ljuvlig och köpte en fin adidas jacka, craft mössa och en ny drickaflaska åt mig, blev så glad. Och så kom hon idag med en jättefin ekologisk fårfäll åt Liam, som får pryda vår soffa då den inte är i användning. (ska lägga in bilder på dem då jag hittar kamera sladden som just nu är spårlöst försvunnen).

Till sist ett litet tips åt alla: Känns det jobbigt, stressar du ihjäl dig och du är trött finns det troligtvis en orsak till det och då måste man komma på vad det är som innerst inne spökar i tankarna och det som hjälper då är att umgås med sin familj, sova, äta god mat och kolla på roliga filmer och kramas mycket!
Jag kommer nu att blogga då det känns bra, springa när jag känner mig frisk men mest kommer jag att vara med de bästa två som finns i världen, mina pojkar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar