torsdag, februari 16, 2012

Super rolig dag i Helsingfors med världens bästa sällskap!

Bilden tagen härifrån.
Idag började vår dag med en tågresa in till Helsingfors, Liam tycker det är jätte skoj att åka tåg! (det hade räckt som program för honom idag). Han skrattade och viftade och pekade och sa "den den den" allt var nytt och spännande. Så söt!
När vi kom fram till Helsingfors och ut ur tåget (det är inte en självklarhet med vagn i Helsingfors, jävlar) sprang vi mot Tennispalatset för vi skulle på babykino med Antonia, Lovis, Eeva-Liisa och Elias. Vi skulle se "The Iron Lady". Efter långa köer till hissen slapp vi äntligen upp och in i biosalen. Helt skoj var det men Liam blev lite gnällig mor slutet när han inte fick springa runt och busa. Jag kan säga så mycket att jag vet att det var Meryl Streep som spelade Margaret Thatcher  men that´s about it, sen såg jag bara små snuttar av filmen.

Efter bion gick vi hem till Antonia och Lovis och äta, Eeva-Liisa och Elias gick hem. Vi åt couscous sallad och lite bröd. Det var gott. Sen packade vi kläder på ungarna och bytte om till springkläder och stack ut och springa. 


Couscous sallad och vackra rosor på bordet, fin lunch blev vi bjudna på!



På Antonias gård, ska just starta.

Vi sprang 10km i till stor del oplogad terräng, men jag ska inte klaga vi fick ju lite muskelträning på köpet. Ja, så Helsingfors stad får gärna ta kontakt om utbetalningen av lönen för mitt och Antonias fina arbete som plogkärror!


Vi kom fram till tågstationen och såg att ett U tåg mot Kyrkslätt skulle starta om tio minuter, jag blev jätte lättad för det blev ju lite kallt när vi stannade upp. Men vi väntade på Peter en god stund så tåget han åka iväg. Blev en kopp kaffe på tågstationen (och där såg vi Michael Monroe med sin flickvän, wohoo) sen tog vi tåget hem. Jag sprang ännu från tågstationen hem så hårt jag kunde för jag frös och klarade inte av att gå!)

Här en bild på oss, inte kanske skarpaste bilden men den får duga. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar