lördag, februari 11, 2012

Spring och pizza med vin!

Idag har dagen bara farit förbi och plötsligt var det kväll. Hade tänkt fara och intervall träna men hade inte så mycket tid att träna idag och så hade Peter köpt vin när han var till butiken och så hade vi planerat göra pizza. Jag ville ändå ut och springa! Så jag for på en halvtimmes länk och sprang faktiskt 7km, alltså hade jag ungefär 4,30min/km hastighet, sprang ganska jämnt. Skulle ha villat fortsätta springa ännu hur länge som helst men jag måste ju hem och äta pizza!! (Det gör vi inte varje dag, lite mer lyx mat i vår familj). Skön känsla när jag kom hem och så hann jag träna lite på min rumpa också, så den fick också lite uppmärksamhet idag!

Hade så bråttom ut så jag var inte så väl förberedd, byxorna gled upp hela tiden, det var tur att jag sprang lite hårdare så fick jag inte så kallt. (och så var det bara -6°c idag!)

Pizzan vi gjorde var en lite hälsosammare variant med rågbotten. 

Pizza rågbotten: 
2,5dl vetemjöl
2,5dl rågmjöl
2dl ljummet vatten
2msk torr jäst
2msk olja

Blanda alla torra ingredienser och tillsätt sedan vattnet. Blanda i oljan tillsist och låt jäsa en halv timme. 
Sen är det bara att kavla ut pizzor av den. (vi gjorde 2st stora pizzor med den här degmängden). 

Som fyllning hade jag på min pizza tomat, mozzarella, basilika, rödlök och tomatsås och ost såklart. Och det vad gott!! 

Imorgon blir det backträning! (tänkte lite hålla mig till mitt träningspass ändå) Men nu ska vi dricka lite vin och se på moviefilm! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar