söndag, februari 12, 2012

Hysteri, lider endera av hypokondri eller cancer?

Idag har varit en lite dålig dag. Har haft konstigt tryck i nacken och sett dåligt med högra ögat och kännt mig allmänt yr. Dum som jag är kollade jag på google mina symptom och efter en stund dök orden "glaukom" "hjärntumör" och "cancer" upp på skärmen (mest gällde det nog glaukom). I morgon har jag bestämt mig för att ringa läkaren för att kolla upp om jag har glaukom (vi kan ju hoppas på det, hellre det än de andra två alternativen jag fick av chattare på nätet).
Mommo och morbror David kom hit och hämtade mig och Liam ut på promenad så vi gick ut med pulkan. Mamma berättade åt mig att alla kvinnor i släkten i något skede fått glaukom (eller grön starr som det hette förut). Känner mig lite vrickad då jag går och hoppas på att det är en ögonsjukdom så att jag kan utesluta cancer. Kan ju också säga att jag har väldigt spänd nacke och rygg och på natten tuggar jag tänder och så har jag migrän anfall (mycket sällan men ändå) så det kanske också kan påverka? Blev inga träningsbilder idag från backträning som jag hade tänkt. Men tänkte kanske man inte ska träna så hårt om man är döende. Återkommer med farväl brev i morgon då doktorn gett min diagnos!
Men ja, här är en bild på David och Liam som åkte pulka.


Nu ska jag gå och tvätta mig och försöka lägga mig lite tidigare än vanligt, kanske jag har sömnbrist?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar