måndag, februari 06, 2012

20km i vackert vinterväder!

Var och springa på förmiddagen (Peter var sjuk idag så medan han vilade med Liam i soffan for jag och springa). Sprang 20km på 1timme 50minuter, sprang lite hårdare i början men mot slutet orkade jag inte springa så hårt mer för jag blev så törstig och jag hade ingen dricka med mig (en kort stund tänkte jag faktiskt på att äta snö men kom ganska snabbt fram till att det inte var en bra idé). Lyssnade hela vägen på Flogging Molly och njöt både av musiken och den vackra naturen!  Lite planka, armhävningar och mat, sen ut igen med Liam, som inte hade somnat så han var jätte trött när jag kom hem. Så jag satte honom i vagnen och så gick vi ut på promenad (vi gick ungefär en timme så jag har fått överdos av friskluft idag).






Vi gick på en lång raka och ungefär mitt i kom en plog traktor emot, mannen i traktorn satt och pratade i telefon och brydde sig blanka fan i att vi gick där. Han kom bara närmare och närmare och till sist måste jag dra upp hela vagnen på snövallen (som var en meter hög!!) och han bara fortsatte på samma sätt vidare, brydde sig inte alls. Han var någon cm ifrån att träffa vagnen där Liam låg och sov.
Jag blev så ledsen så jag ringde till kommunen för att klaga. Jag fick tala med en man som var ansvarig för plogningen i Kyrkslätt och han hade inget annat att säga än: Jo.. jag var inte där så..! Inte förlåt, inte undrade han heller var detta hade skett så att han kunde säga åt mannen som körde att jag blev rädd, inget!!! Jag var så glad efter min länk och tur det för annars kan det hända att jag sökt upp honom och tvingat fram ett förlåt!


Nu tänker jag strunta i det som hände och sätta bastun på. Sen ska jag städa upp lite för i morgon kommer min kompis hit med sin lilla pojke, som är Liams kompis, så det blir skoj för oss båda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar