måndag, februari 06, 2012

Fast food baby, väckte ilska i den redan arga amanda

Jag brukar spara på digiboxen en massa program jag oftast inte hinner se på. Men igår sparade jag en dokumentär från Liv, Fast food baby, jag var så arg när jag såg det. Föräldrarna gav skräpmat och godis åt barnen varje dag. Dessutom förstod inte föräldrarna hur barnen var så beroende av det och hur de kunde äta så mycket, "jag kan inte kontrollera hans ätande" tyckte ena pappan, herregud om inte du kan vem ska då göra det? (och då handlade det om en 19månader gammal pojke!)

Bilden är tagen från http://www.kfiam640.com/pages/RandyWang.html

Själv var jag otroligt irriterad då jag kom hem från butiken igår kväll. Medan jag gick och plockade de grejer jag själv skulle köpa såg jag en massa barnfamiljer med sina kärror fulla med fettfri mjölk, fettfritt smör, fettfri yoghurt ,fettfritt, fettfritt, fettfritt, MEN ändå hade de lagt coca cola, chips, godis och en massa färdigmat i kärran... Med risken att få mycket negativa kommentarer frågar jag ändå hur kan man som förälder göra så illa åt sitt barn då man vet vad det innehåller (det förstår inte barnet). Att själv som vuxen göra valet att leva ett ohälsosamt liv tycker jag är var och ens egen sak, men ett barn håller på att utveckla hjärnan och då behöver man fett, däremot behöver ingen äta godis, det får man inget ut av? (och får man glädje och trygghet av att äta godis kanske någonting redan är fel?)


Fat free yogurt
Bilden tagen från http://www.quickburnfat.com/research-on-fat-free-yogurt-for-weight-loss.html



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar