måndag, februari 04, 2013

Tänk positivt, tro på dig själv, nå DINA mål!

Som jag tidigare nämnde var det några på jobbet som startade olika februari utmaningar. Vissa skulle inte äta sötsaker, andra skulle inte klaga. . .

Mitt mål är att tänka positivt och framför allt tro på mig sjäv!

" Den här månaden kommer jag att gräva fram de positiva i precis allting! Tänker tänka på mig själv och respektera mig själv. Tro på min styrka och min kunskap. "

Läste Annas inlägg och kände igen mig själv. Vad är det för idiotisk (förlåt min franska) point i att tävla mot andra människor.
Vi alla gör det, vissa öppet, vissa i smyg men ja, i något skede gör vi alla det.
Vilket är dumt då vi alla har totalt olika mål och startpunkt! Annas inlägg var bra och ärligt och tycker absolut du ska gå in och läsa det!

Häng med på en utmaning som är djupare än flera timmars plankor eller 100 armhävningar. Det här handlar definitivt inte om någon annan än dig själv och det går inte att tävla med andra!


















7 kommentarer:

  1. Jag är SÅ MED!! Bra och klokt och väldigt väldigt viktigt.

    Jag ska idag plocka fram den där glasburken som jag planerade att vi skulle lägga lappar i - och nu ska den i användning. Alla i familjen skriver ner, på små lappar, när det har hänt nåt bra. I det lilla eller stora. Så tömmer vi burken till sommaren och sen till jul och ser till att FIRA det bra.
    Att man ska behöva påminnas!! Suck.

    tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken smart idé, det ska vi börja med här också genast. Hur kul som helst att läsa sen!
      Kram!!

      Radera
  2. Jättebra inlägg! TACK!! Detta blir mitt mål också, tro mer på mig själv! Väldigt viktigt!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt väldigt viktigt, har insett hur viktigt det verkligen är på jobbet och annars också i livet. Allt känns lättare då man också tror att man kan och att jobbiga situationer löser sig!

      Radera
  3. Åååå vilka kloka ord, jag gillar verkligen bilden där uppe! Den är ju fullständigt klockren. Jag gillar din utmaning, lycka till! :)KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar också bilden. Tack, visst har det varit svårt ibland att finna det positiva och tro på sin egen kunskap och styrka men den tron finns nog någonstans långt inne och försöker hitta fram ;-) Ska nog gå bra. KRAM

      Radera