söndag, januari 20, 2013

När en dörr stängs, gå och öppna ett fönster!

Har haft en lite crazy vecka. Mycket läsande på skoltenter och jobbet har tagit min tid, har därför inte hunnit blogga.
Sista skolhelgen är förbi och blandade känslor virrar runt i kroppen. Är så lycklig då jag klarade min första tent så det sista jag har kvar är skriftliga delen. Sen är jag färdig personlig tränare. Känns väldigt knäppt då jag tycker vi just började, samtidigt känner jag mig mycket klokare och säkrare på mig själv. Skolan har inte bara gett mig en utbildning utan också en massa goda vänner, möjligheter och kontakter. Föreläsarna och kursinnehållet var väldigt bra och jag kunde inte vara nöjdare.

Det finns en mening med allt som händer. Just nu känner jag att allting som hänt mig den senaste tiden har haft sin mening. Lite som dominobrickor så händer en sak som sedan leder till en annan sak och så fortsätter det. Jag ser utbildningens slut som en början på något nytt. Nya utmaningar är redan i sikte...
Tre ord som beskriver mig just nu är:
Lycklig   Förvånad    Lättad

Som belöning för det hela ska vi åka iväg på konsert till Stockholm. Vi åker med morgonbåten på tisdag och kommer tillbaks på torsdag morgon. Kommer självklart packa med mig träningskläder och träna på båten. Då jag haft träningsmöjlighet på jobbet och sprungit av och an mellan jobb och hem känns det som om jag är mer beroende än tidigare. Skrämmande.
Idag hade jag ändå en ledig dag på riktigt, kände lite av gårdagens intervaller och bestämde mig för en dag med familjen, vilket jag behövde mer än någonting annat.
Träningen blev HopLop och springa till och från butiken en massa varv då jag glömt plånboken. Lite extra vardagsmotion gör aldrig illa, hehe. Men några svordomar slank det ur munnen då jag insåg det först när jag skulle betala och hade en flera meter lång kö bakom mig, hörde de djupa suckarna av de andra kunderna.

Det roliga med HopLop är att vi alla kan leka tillsammans.



1 kommentar:

  1. Härligt att du känner dig nöjd med utbildningen! Spännande med allt som händer! :)

    SvaraRadera