tisdag, januari 08, 2013

Lycka!

En spännande vecka har startat. Började igår på mitt nya jobb.

Ger så mycket att jobba med människor som är så duktiga på sitt jobb och ger andra glädje med sin positiva inställning och sitt leende. Gillar verkligen en sådan stämning på arbetsplatsen.

En annan positiv grej är att jag verkligen hunnit träna, det är ju det allt på jobbet handlar om och då jag haft möjlighet har jag tränat.

Idag har jag tränat ett crossfit inspirerat pass i gymmet på förmiddagen och på kvällen träning med trx och egen kroppsvikt med en vän. Efter det sprang jag hem, tappade självklart bort mig på den 1km långa vägen, haha, så det blev mer av en 2-3km lång hemväg.
Igår prövade jag ett spinning intervall pass, blev så löjligt lycklig av det så jag ville bara skratta och göra en "happy dance".

Glädjen jag får av träning och känslan att verkligen få jobba med det jag älskar känns overklig och gör mig så lycklig! Att komma hem till min underbara familj som lagat mat till mig och väntar på att vi ska gå på kvällspromenad gör mig ännu lyckligare!

Nu ska jag stretcha, se på tv en stund och sedan sova. Hoppas alla har fått en bra start på det nya året!!

Ps. Brist på bilder, bjuder på några bilder av träningen efter mitt sista pass i gamla hemmet, Liam hjälper till as usual!





5 kommentarer:

  1. Det låter helt underbart! Vilken bra start! Att få jobba med träning är min dröm också! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner mig så lycklig som verkligen får göra det jag brinner för till jobb. Det är lycka!

      Radera
  2. Nej va häftigt med en gammal slöjdbänk som soffbord! :)

    Bra att du trivs på ditt nya jobb. Har du bra "löpterräng" i närheten av ditt nya hem?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, ja den är lite tuff och annorlunda.
      Har inte hunnit kolla in så mycket "löpterrängen" men har några ställen jag förut brukade springa på då jag var i Helsingfors så jag kör hårt på dem nu ;-) Och så brukar jag också springa till och från jobbet :-)

      Radera
  3. Ååå va härligt det låter!! :) Jag är så glad för din skull, njutnjutNJUT!

    SvaraRadera