söndag, november 25, 2012

Dagens saldo

Jobb: 13h
Cykling: 4km
Löpning: 10km
Styrketräning: 30min

Efter en lång helg med två långa 13h dagar på jobbet behövde jag en break och genast då jag kom hem klädde jag om mig för en lugn löprunda. Det visade sig bli ett tempo pass ändå, kände att pulsen var hög och speciellt då jag sprang på mörka vägen förbi bonden som jag är lite rädd för, haha, han sysslar alltid med något skumt i sitt maskinrum sent på kvällen. Innan jag kommer ut på stora vägen igen hinner jag alltid tänka vad som kunde hända...
1. Han kunde kidnappa mig och stycka mig i bitar så som jag tror han gör med alla andra löpare som vågar sig ut sent på kvällen.
2. Han kunde kedja fast mig och använda mig som slav i 10 år tills jag lyckas fly..
3. Han kunde fånga mig och mata mig tills jag inte kan gå därifrån och om jag kunde det skulle ingen ändå känna igen mig...
4. Han kunde gifta bort mig till en av sina söner och tvinga mig baka bulla och mjölka korna (och jag kan ju inte mjölka kor!!)
Farten ökar, farten ökar, farten ökar...
Pust av lättnad, jag överlevde idag igen!!!

Hemma efter en varm dusch och efter att att jag dragit på mig mina nya kompressions sleeves blev jag bjuden på godaste pasta salladen! Tänk vilken lyx!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar