söndag, augusti 05, 2012

Gårdagskvällen, dagens tillstånd och frågor om musik..

Gårdagskvällen...
... var kul!! Jag brukar, som ni vet, inte vara ut på krog längre. Igår hände det, vi stack ut med Ulle och skolkompisar och deras kompisar. Min syn på en kul kväll brukar ofta vara liten "pub", öl, vänner och kanske ett biljardbord. Igår var det klubb, drink, vänner och dansgolvet och jag hade minst lika roligt!! Vi var, hör och häpna, hemma efter FEM på morgonen! Jag slocknade som en oattraktiv val i soffan med "Friends" på TV:n och ett stop vatten i handen. Vaknade ca 8 tiden och mitt huvud bestämde att detta inte var rätt tid att stiga upp så jag fortsatte sova lätt till klockan 12. På Annas blog skrev hon om saker hon gör en gång i året och en sådan här skojig kväll är en sak jag inte skulle klara av att göra oftare än en gång i året ;-)


Men det var så kul med Ulle, hon är typ lika crazy som jag så det blir aldrig tråkigt!!

Dagens tillstånd...
...Aaaaaaaaaaaaaah!! 
Sitter och lyssnar på världens bästa band, Flogging Molly, rekommenderar att kolla in det. Måste ta en överdos av bra musik idag då gårdagen blev en överdos Uuh-Aah Baby-Yeah musik, vilket jag tror har en stor del att göra med min huvudvärk (något måste man ju skylla på, för det är ju inte mitt eget fel). Det positiva med gårdagens musik var absolut live bandet som spelade lite äldre rocklåtar och blandade då och då med någon ny.


Vad har hänt med musiken!
Hur kommer det sig att musiken plötsligt har blivit så likadan och "meningslös", saknar liksom en story, det kommer bara konstgjord dunkande musik och en lättklädd kvinna sjunger några meningslösa rader, vartefter det bara sägs Uuh-Aah-Baby-Yeah. Värst av allt är faktiskt att de lönar sig med sådan musik, artisterna är smarta men är folket helt från vettet?
Nu menar jag inte att prata illa om någons musiksmak, mer jag är förvirrad över varför tycker man detta är bra? För mig är musik en story med melodi inte en melodi utan story, men det är bara min åsikt. Hoppas ingen blev sårad då detta inte var min mening. Inser att risken för hatbrev är stor då 90% av mina vänner lyssnar på just precis sådan musik!

Idag blir en dag liggande i soffan, OS KVINNORNAS MARATHON på Tv:n. Heja Heja Puotiniemi!!! Efter det ska jag UT ur den stökiga lägenheten!
Lagade halloumi och batat i ugnen, vilket är det godaste som finns och till det sallad och blomkål. Efterrätt en stor hög frukt och kvark!


Sist men inte minst en knäpp bild på Starka Muskliga Hulk Hogan och hennes vän Kleina Skeletor! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar