måndag, augusti 13, 2012

blåbär, skogen och mitt lyckliga barn!

Igår var vår sista sommarlovs dag tillsammans. Idag for Peter på jobb.
Vi firade med ett gympass tillsammans jag och Peter medan mamma vaktade Liam. Jag satsade mest på lår, rumpa och mage. Kändes skönt då vi åkte hem, kroppen var seg och trött men inte för mycket utan precis lagom. Ett lyckat pass med andra ord!

Ser ut som -15°c ute, det är +20°c och jag klädde på mig allt för mycket!! 

Idag när vi vaknade kändes det skumt, vad ska vi göra nu då? Vana vid att vara hela familjen tillsammans och hitta på något skoj. 
Vi åt morgonmål och bestämde oss sedan för att gå till skogen och plocka blåbär, så vi kan överraska, vår duktiga pappa som jobbar, men lite blåbärspaj idag!

Utan tvekan världens lyckligaste pojke som busar omkring i skogen. Värmer mitt mamma-hjärta!

Jag tänkte nästan fälla några lyckotårar när jag såg hur lycklig Liam var i skogen, han sprang och snubblade och hoppade över stenar och skrattade och var alldeles blå i hela ansiktet av blåbär. Dagar som dessa känner jag att jag måst ha gjort något rätt, för framför mig står världens lyckligaste barn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar