söndag, juli 08, 2012

Partytricks och blåaben, så går det till på 30 års fester!

Kort bloggpaus blev det då vi igår åkte ut till stugan för att fira Peters sista dagar som 29 åring. Dagen började med regn men genast då vi åkte iväg blev det vackert väder och solsken, regnet kom först i morse, tur hade vi!
Spännande var det också. Vi har bl.a. gjort en rörlighets övning, med en käpp, svårt att förklara utan film men det var rätt så roligt då stor del av gänget som prövade på detta (på bryggan) var lite småfulla. Ska lägga in ett kort klipp om det då jag hinner. Vi lekte också lite roliga lekar, pojkarna reste tillbaka i tiden till mitten av 80 talet då de var små pojkar som sprang omkring och lekte He-man gubbar, vilket också var festens tema.
Vi samarbetade för att laga en tårta med roliga figurer vi tyckte passade Peter. Jag lagade He-man och Turtles då de var populära när han var liten, den rosa pudeln symboliserar Peters pudelskräck och ja en massa andra roliga grejer.


Senare på kvällen då en del badade bastu hittade Peters syster på ett roligt partytrick, nämligen att klättra runt ett bord utan att röra marken och inte ta hjälp av bordsbenen. Det var skit svårt och resultatet var: 18 blåmärken på vänstra benet och 21 på högra (visst, vissa var gamla men kom en hel del då faktiskt) och på kvällen var jag bombsäker på att jag spräckt svanskotan, det hade jag inte som tur. Detta ska jag också lägga in ett klipp på något tag. Så klart kom detta med på utmaningslistan denna sommaren. Har redan wakeboarding, stå på pilatesbollen, gå på slacklinen...

I morgon fortsätter det med släktfest och jag har också tänkt träna lite smått. Inga jobbiga knäböj ännu heller då mina ben inte är helt återhämtade och på torsdag ska vi springa 56km med mammaspring. Därför måste jag ofrivilligt ha en lite lugnare träningsvecka. Ska försöka fixa ihop ett enkelt "träningsprogram till stugan" och kanske lite gymträning då de har lovat lite tråkigt väder.
Ska också försöka läsa ikapp mig på alla bloggar då jag inte hunnit med det alls de senaste dagarna!

Hoppas alla haft en fin helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar