måndag, juni 11, 2012

Lade en pizza på vägen

I kväll bestämde jag mig för att jag skulle fara och springa, vilket var en så otroligt korkad idé. Hade ätit god pastasallad och tagit det lugnt hela dagen. Stack iväg på en sen länk, började i bra tempo och kändes skönt, efter ca 3km kändes det konstigt och ca 2 sekunder senare låg min pastasallad på vägen, kul! Jag kände en massa känslor, men glad var inte en av dem!
Jag stannade upp och bestämde mig för att gå hem. Blev allt som allt en 6km länk med 3km löpning och 3km rask promenad. Är ganska säker på orsaken till pastasalladen på vägen:
1. Åt min pastasallad precis innan jag gick ut (vilket jag av tidigare misstag vet att inte är en god idé)
2. Är ännu flunssig och borde ha stannat hemma och vilat i kväll ännu.
3. Hade för hårt tempo med tanke på att jag inte sprungit på typ en vecka och jag ännu är sjuk. (men jag måste ju springa förbi alla de andra som var ute och motionerade, självklart!)

Har också tre tips på hur man börjar må bättre efter en sådan länk:
1. Varm dusch och pyjamas
2. Världens godaste yoghurtglass
3. Kolla på fotboll med Peter


I morgon kommer min kusin till oss på besök. Det ska bli sååå roligt då vi inte ses så ofta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar