torsdag, maj 24, 2012

Spring runt Tölöviken

Trots att X3M förstörde min morgon, med att berätta vinnaren i American Idol, blev dagen rätt så bra!
Vi åkte in till Helsingfors på morgonen med Peter för vi skulle fara och sjunga till babyrytmiken. Hade stora problem med vad jag skulle klä på mig i morse, hade planerat en löptur efter rytmiken så ville ha något som lätt går att slänga av sig och dra tränings tightsen på. Efter ca 30min funderande blev outfiten mina Röhnisch anti shake tights, träningstopp, Adidas tröja och springdojjor, kände mig som värsta träningsnörden bland med alla fint klädda mammor!
Blev glatt överraskad då en vän kom med på rytmiken med sin familj, skoj att träffas då det var ett tag sen sist!


Vi hade ett trevligt lunch sällskap och ett trevligt promenad sällskap till Tölöviken, där sade vi sedan hejdå för att börja vår löptur. Liam sov medan jag sprang så jag hade ingen som hejade på mig i den jäkliga backen, fy vad jobbigt det var! Det blev ju lite backträning varje gång jag sprang upp för den branta backen kände jag hur det sved i benen.
Vi sprang runt några varv och fick ihop 8km i 5.28min/km medeltempo, efter tränade jag magmuskler med Liam som kompis för han hade vaknat. Hann också med några armhävningar innan vi gick till tåget för att åka hem. Vi tog ett S tåg till Kyrkslätt centrum och sprang ännu därifrån hem så lite på 10km fick vi ihop alltsom allt.



Här gjorde jag magmuskler med Liam i famnen, han tyckte det var roligt att klappa mig på magen medan jag höll på, tycke själv inte det var så roligt!

Innan vi steg på tåget köpte vi jordgubbar som vi nu ska njuta av i solen på balkongen. 

Så glad när det äntligen är sommar!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar