måndag, maj 14, 2012

Långpass och sommar

Idag har vi varit på långpass med Liam. Så härligt SOMMAR väder var det idag. Vi sprang längs med en väg ute bland bondgårdar och åkrar och jag fick så ljuvlig sommarkänsla. Liam berättade åt mig precis allt han såg under vägen, väldigt underhållande. Traktorer, kråkor, bilar, dike, flygplan... och så meddelade han mig också om när det kom backe, som om jag inte märkt det på egen hand, med tunga kärran och Liam glömde man minsann inte backarna. När vi hade sprungit ca 16km kom vi till Kyrkslätt centrum och for till klädinsamlingen för att lämna en påse kläder vi hade med oss. Sen sprang vi hem. 
Vårt långpass blev allt som allt 19km (visst störde det lite, tänkte på att springa runt huset X-antal gånger för att få ihop 20 men klarade av att lämna det vid 19).


Uppvikta byxbuntar och sommarskor, ja, nu har jag verkligen inlett sommaren och kommer det snö så kommer det. Jag går i mina espadrillos ändå vet ni!


6 kommentarer:

  1. Sjukt duktig du är som springer långpass med Liam! Och skönt får du det att låta dessutom :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, skönt var det. Tycker det är skoj att springa med Liam, han är bra på att underhålla, då långpass annars lätt blir så tråkiga ensam ;)

      Radera
  2. Låter som ett bra långpass! :) Tiden går säkert snabbt när du har så underhållande sällskap :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jep, blev ett riktigt skönt pass! :) Liam är bästa sällskapet då man far och springa, då han sköter pratet ;)

      Radera
  3. Vilket bra pass du fick till, och härligt sällskap!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tycker det är skönt att kunna umgås med Liam samtidigt som jag tränar. Bra användning av tiden helt enkelt :)

      Radera