söndag, april 15, 2012

Söndag och backträning

Vaknade på morgonen först 10 tiden, så skönt att sova länge på en söndag!
Hade fått meddelande av Ulle om backträningen, kollade ut genom fönstret och ville absolut ut och springa! Klädde på mig tunna springkläder (äntligen) och åt lite morgonmål innan vi sprang iväg.
Jag ser ut som en dvärg bredvid Ulle!
Efter fem kilometer, redo för backen!!













Vi sprang en 5km uppvärmings länk och sedan började vi backintervaller. Ulle var duktig och sprang 8x30sek intervaller uppför backen, jag kände mig inte så i skick och sprang bara 6x30sek.
Till sista hoppade vi jämnfotahopp uppför backen, det brände i benen men pain is good, eller hur var det? ;)

På vägen hem gick vi utfallssteg och hoppade "sidohopp" (vet inte riktigt vad de heter) Såg så korkad ut så Ulle fota mig.
Sidohopp, eller vad var det?

Avslutade passet med lite stretch och planka och lite spännande planer också.

Ser ju inte värst glada och pigga ut, bilden
ljuger, jag lovar!

Kolla på blåa himlen, jag imisstag fick på bild. :)













Det var ett skönt pass och jag är lycklig för nu ÄR det vår. Tussilagon blommar, fjärilarna flyger och solen skiner! Perfekt början på söndagen.



Nu ska vi åka på utfärd med fammo och faffa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar