måndag, april 30, 2012

Glad Valborg!

Morgonen gick åt till att laga en vindsnurra med Liam. Hade möjligtvis varit lättare utan Liams små händer, men han ville så gärna hjälpa till.
Vi gick sedan till centrum med mommo för att kolla läget på förmiddagen och så träffade vi mammas kompis som gav en fin present åt Liam, Messi skjorta och shorts, Liam prövade outfiten genast ;) Min bror kom också och lekte med Liam en stund. Liam njöt så av all uppmärksamhet. Hehe.




Det var så varmt ute så jag gick bara i en kortärmad klänning. Kändes som sommaren, härligt!! Jag får genast mer energi av all sol  + att man inte längre är tvungen att klä på sig halva garderoben för att gå ut.



Träffade också på herr huggorm. Han tyckte också det var skönt väder och låg och solade sig tills jag kom och störde med kameran, då blev han förbannad och snurrade ihop sig för attack. Sen stack han därifrån.. Känner mig som elaka ungen som bråkar med djur, men jag blev så ivrig för det var första ormen jag sett i år!



Lagade potatis sallad, gott bröd, Peter hade korv till och så hade vi olika frukter. Poppade popcorn och lagade munkar till efterrätt. Inte direkt hälsosammaste måltiden med väldigt gott.




















När Peter kom hem fixade vi balkongen lite och hade picknick ute. När solen for i moln gick vi in och åt munken inne och kollade på mumin.







Skön dag! Har annars så svårt att vila på vilo dagen, skulle gärna sticka på länk. Men viktigt att vila ibland och då får man helt enkelt sätta energin på något vettigt som att baka munkar, hehe.
De dagar jag inte tränar känns det väldigt svårt att få sömn, kanske jag inte lyckas få ut all energi, vad skall jag göra!! Kanske borde chatta med min 16 årige bror som tror man skall stiga upp två på dagen och gå och sova 6 på morgonen. Han kunde berätta något om sina konstiga datorspel, det kunde hjälpa mig att hitta sömnen. Bra att ha en plan ifall jag ännu sitter vaken klockan 2,hehe.

Har legat och stretchat nu en god stund, känner mig lite stolt faktiskt på hur länge jag orkade, borde nästan få en guldstjärna. Dessutom har jag legat på spikmattan med värmedyna på axlarna för att förebygga ryggproblem som jag får av att tugga tänder och spänna mig. Känns bra med lugna dagar mellan all träning ibland. Hoppas alla andra också haft en bra valborgsmässoafton! Du får gärna berätta vad du gjort :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar