måndag, mars 19, 2012

Jag ska åka på maratonhelg till Norrvalla.. glad, gladare, jag!

Jag vill ge stryk åt Liams feber, blir så ledsen av att se hur han kämpar med den och han är helt kokhet! Tältet har varit vår räddning, vi har sovit, sett på film och mysit där idag igen.. Han är ändå världens duktigaste lilla grabb som äter och dricker snällt och har vilat duktigt hela dagen. Jag är stolt! Jag kan lova er att hade jag 40°c feber skulle jag vara så mycket jobbigare att ta hand om. Liam bara ger pussar och kramar och är snäll.

Fast Liam varit sjuk så finns det något positivt med den här dagen för jag fick veta att jag får åka på maratonhelg till Norrvalla nästa helg med ett litet gäng från Running Finland. Vi startar på fredag eftermiddag och kommer hem på söndagen, ska bli så kul! Tänkte först att jag inte kan fara för det är så dyrt nu när jag är hemma, men orsaken att jag kan fara med är för att Peter är så underbar som han är! Det är en present av honom, för han tyckte det skulle vara roligt för mig. Och jo, han finns på riktigt, fast han låter för bra för att vara sann!


Var så glad och hade lust att fara och springa idag när Peter kom hem, men min lilla sötis somnade i min famn och det var så skönt att se honom sova lugnt så idag skippade jag länken och såg på tv istället, skönt det också. Det kom "desperate housewives" och jag tränade magen samtidigt som jag kollade på det, så helt och hållet skippade jag inte ändå träning ;)
I morgon hoppas jag på att jag kan fara med och backträna, men det beror helt på hur Liam mår . Om han är friskare hoppas jag på att min mamma kan komma och ta hand om honom, Peter har möte och hinner inte hem i tid men vi får se...

Och varifrån kom snön? Det skulle ju bli vår. Men min vårfiilis är så stark så lite snö skrämms inte, jag tror ännu starkt på att snön kommer att smälta riktigt snart! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar