onsdag, januari 25, 2012

Snö i mängder!!

Idag var jag och springa, har haft en liten paus p.g.a flunssa nu. (jobbigt att bara ligga still och vila, mina ben värkte och krampade så mycket de ville ut och springa) Sprang inte så långt för det snöade så galet mycket att jag nästan inte såg nåt. (Mysigt med snö på marken, lite jobbigt när den är överallt). Det har nu snöat här i flera dygn..

Var förra vintern med i en liten springskola (slapp gratis med i den via mitt gym). Gick på föreläsningar som Kirsi Valasti höll. Köpte därför Kirsis bok: Naisen juoksukirja.


Tycker den är ganska bra,speciellt för någon som vill börja springa och behöver lite hjälp att slippa igång. Finns dessutom olika träningspass i boken, för en som ska börja springa men också ifall man vill bättra tider och bli snabbare. (Rekomenderar den speciellt ifall du vill börja springa).

Har blivit jätte spring ivrig nu och skulle vilja delta i ALLA lopp,ifall de inte var så dyrt skulle jag högst troligt göra det också! Har i varje fall anmält mig till länsiväyläjuoksun och ska anmäla mig till HCR(helsinkicityrun) nu innan det blir dyrare än 50€ (eftersom jag var dum nog att inte anmäla mig då det bara var 35€). Ska försöka delta i något maraton den här sommaren också. (blev också väldigt intresserad av Marathon of dangers i Koli på hösten, men mer o det senare.. )

Hej håå!!

1 kommentar:

  1. Häng med på lördag! Vi träffas kl. 10 på Drumsö vid Maritims parkering! Själv tänker jag bara springa 10km eftersom jag varit sjuk men de andra springer väl 20/30km :) Hoppas vi ses :)

    SvaraRadera