fredag, januari 27, 2012

Oj vilken dag!

Idag vaknade jag på morgonen och allt var hur bra som helst. Sen gick det typ en halvtimme och min högra arm domnade helt, vilket betyder paniken började. Jag ringde Peter och var hysterisk, och under tiden då jag ringde hade jag tappat lite förmågan att tala normalt. Medan jag pratade med Peter så blev min arm normal igen, men då började min panik nummer två, min fot hade domnat. Jag blev så rädd att jag skulle dö och min stackars Liam skulle bli helt ensam här hemma så jag ringde till 112.


Därifrån skickades en ambulans med två killar (som trodde de var poliser och
måste leka "good cop, bad cop" med mig. ) Ena var mycket trevlig och mätte 
mina värden, som var bra, och den andre satte sig ner på en stol och frågade 
mig frågor och tittade surt på mig. Då började min huvudvärk och vi kom
tillsammans fram till att jag troligtvis har ett migrän anfall. Så jag ringde
Peter som kom hem för att sköta om Liam,
och så sov jag lyckligt i alla mina dagar, nej men 5 timmar tror jag.
Spännande dag, fick i varje fall vila lite. Har ännu lite huvudvärk,
men annars har allt gått bra nu!!

 Hittade en fin blogg för ett tag sedan: mammaspring . På hennes blogg skrev hon om ett långpass de skulle springa i Drumsö imorgon kl. 10. Och jag ska föröska fara med!! (blev redan lite ledsen då min migrän inte ville släppa, trodde jag skulle få skippa springningen men nu ser det lovande ut)

Måste ännu säga att jag hittade dadlar i skafferiet då jag städade lite. Min mammas kompis köpte då hon var i Dubai före julen och vi delade med mamma på dem. Hade helt glömt dem. Fest!!

2 kommentarer:

  1. Åh nej så hemskt! Hoppas du mår bättre nu. Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag mår bra nu nog. Blev mest kanske rädd, iget värre än hysteri, haha. Har idag varit och springa och det var skönt, ingen migrän mer!! Kram!

    SvaraRadera