lördag, oktober 06, 2012

Vinnare av Röhnisch seamless tights

Vad kul att så många deltog i tävlingen om Röhnisch Seamless tights, har fått en massa bra träningstips.



Lottade ut en vinnare av 3 de bästa tävlingmailen.
Vinnaren är Johanna Renqvist med detta inlägg:


Jag vill jättegärna vinna Röhnish-tightsen, de skulle vara perfekta i jobbet då jag undervisar i gymnastik på eftermiddagen men har vanliga lektioner innan det. Skulle gärna ha tights som jag kan ha på mig hela dagen då :)

Mitt bästa träningstips är att variera sig. Om man hela tiden kör på i samma hjulspår så löper man dels stor risk att skada sig och dels kommer man inte att bli bättre. Dessutom är det stor risk att man blir uttråkad och omotiverad efter ett tag om man inte har någon variation i träningen. Variation innebär inte nödvändigtvis att man måste hålla på med tio olika grenar/discipliner, men att man inte bara t.ex. sk springa samma fem kilometers runda tre gånger i veckan i samma fart. För skadeförebyggning är det dock bra att också utföra annan träning än bara löpning eller bara cykling.

Jag motiverar mig själv till träning genom att sätta upp mål. Både långsiktiga mål och kortsiktiga mål. Jag har både tidsmål och andra typer av mål (hälsa, välbefinnande, landslagsplats o.s.v). Om man vet vart man är på väg så är det lättare att motivera sig att försöka ta sig dit. Dessutom motiverar jag mig själv genom att veta hur trött och sur jag blir om jag INTE  tränar, endorfinberoende är inte att leka med :)

Grattis Johanna! Och tack till alla som deltog. Fick en massa bra tips!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar