torsdag, augusti 02, 2012

Dagens löprunda

Min träning idag blev en löprunda på ca 8km. Jag blev positivt överraskad då jag, i tron om att det var 6min/km fart jag sprang, egentligen sprang 5.20min/km. Detta har blivit min nya "bekväma fart". Känns riktigt skoj då man ibland märker resultat när man minst anar det. Själv trodde jag inte jag skulle klara av en kilometer utan att flämta galet då min träning mest är uppbyggd av styrketräning för tillfället. Men min älskade löpning gör mig lycklig och belönar mig med framsteg, därför, tänker jag ge lite tid till min älskling när jag är hemma ensam med den nu, haha.
Det ända jag behöver är ett par nya löpskor, ett par är för slitna och det andra känns inte bra alls. Har någon bra tips?


"We are what we repeatedly do. Excellence, therefore, is not an act but a habit." 


4 kommentarer:

  1. Va duktig du är! Det är nog så inspirerande att märka att man gör framsteg :)

    Angående skorna så tänkte jag tipsa om Adidas, de har jätte fina och bra löparskor nu. Själv springer jag med Adizero Aegis och jag älskar dem :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, väldigt inspirerade! Speciellt då man minst anar framsteg. :) Ska kolla in Adidas. Ifall de råkar ha något bra. Har flera bekanta som är nöjda med deras Adidas. :)

      Radera
  2. jag springer också med adidas, men med supernova glide

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska kolla in dem, tack för tipset! :)

      Radera