söndag, juli 01, 2012

PT-utbildning och functional training

Idag har varit en rolig men tung dag. Vi började med en kort föreläsning vart efter vi gick till gymmet för att påriktigt träna. Vi hade föreläsning om functional training vilket absolut är mitt favorit sätt att träna på. Vi var indelade i grupper och vi började i gymmet med parvis träning, här är lite bilder på vad vi sysslade med..
























Efter det gick vi över till sal sidan och där tränade vi med gymstick, pilatesboll, kettleboll och tyngder som cirkelträning. Det  var så roligt, hade bra kunnat fortsätta resten av dagen med det här!!
Men sen var det dags för dusch och lunch vart efter föreläsingarna fortsatte.

Dagen avslutades i gymmet med handledning, vi skulle alltså parvis lära för varann hur man använder maskinerna i gymmet eller hur man gör en viss övning med tyngd eller kroppen som om vi inte kände varann och ena var kund. Under tiden gick lärarna omkring och kollade och rättade om något gick fel, det var roligt, lite för roligt ibland. Man får inte ta en kund på rumpan! Nej, inte brösten heller. Nej.



















Väl hemma märker jag hur trött jag är efter dagen, speciellt då jag dumt nog steg upp klockan 5 för att fara och springa, great!
Har mat i magen, kollar lite på Friidrott EM och väntar på att mamma ska komma så vi kan fixa träningsprogram till henne. Kommer att sova som en gammal tant i natt (inte bebis då de inte alltid sover så bra, men tanter däremot..). Utmaningen börjar först nu på allvar. Nu gäller det att på fyra veckor läsa, gymma, träna och lära sig för att klara av proven som kommer i nästa del. Ivrig och helt yr, just nu är allt bara en ända röra i maskineriet där uppe. Men det blir bra det här, det känner jag!!

Här till sist får ni en liten länk till functional training i extremaste laget. Den skalliga killen är en av mina läraren.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar