lördag, juli 21, 2012

Lördagsmotionärerna uppdaterar

Efter vår långa naptime for vi ut och springa. Paulina och jag med Liam i vagnen sprang och Peter och Liams gudfar Dan cyklade. Skoj med så mycket sällskap!! 


(När jag känner mig pinsam och någon ska fotografera mig brukar jag posera såhär töntigt, här töntar vi alla oss. Dan, jag och Paulina, Liam plockar stenar och Peter står bakom kameran)

Det blev mest att pojkarna cyklade framför oss en god bit och vi kämpade på i den backiga terrängen. Dagens pass blev alltså stor del i skogen, vi sprang ca 8km med ganska lugnt tempo, själva backarna gjorde ett gott jobb i att hålla min puls mellan 80-90% av max trots det lugna tempot. Att springa med barnvagn i terräng är något jag rekommenderar ifall man vill höja pulsen ordentligt och känna mjölksyra i benen. 


Temperaturskillnaden  i sol och skugga var så stor! Då vi sprang kändes det emellanåt lite kallt i skuggan men när vi sprang ut till stranden och stod i solskenet var det varmt och skönt igen, knäppa sommarväder. När ska det bli riktig sommar kan man ju undra?
 
Väl hemma gjorde jag planka-settet med 3x1min vanlig planka och 1min per sida. Lite stretch ska jag försöka hinna med ännu så jag inte får så ömma muskler efter alla backarna. 

2 kommentarer:

  1. Jo du tack, det räcker att springa terräng UTAN barnvagn..... Haha! ;-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var nog rätt så tungt ;-) Haha

      Radera