tisdag, juli 03, 2012

Gör som min mamma

Nu har vi äntligen anmält oss med mamma. Vi ska båda springa Midnight Run (ett 10km lopp som hålls på kvällen) den 1.9.2012. Stolt över min mor som kämpat på och nu äntligen klarar av att springa och träna. Har lagat ett träningsprogram åt henne som hon kan göra var hon än är, inget undantag på stugan!  Och för första gången någonsin är hon motiverad att hålla sig till det. Ta inspiration av min mamma som är över 50 (förlåt mamma) och visar att man när som helst kan ta tag i sitt liv och göra någonting. Kan möjligen också hjälpa att ha en irriterande dotter med träningsberoende som aldrig lämnar en ifred men mest har motivationen till träningen kommit från henne själv, vilket i slutändan är det viktigaste!!
Har lovat göra ett träningsprogram som lätt går att göra var man än befinner sig. Kommer att göra ett lättare och ett svårare alternativ till varje övning så det finns ingen orsak varför inte just DU kunde göra det. Ska försöka pyssla ihop det imorgon.

Om ni inte redan hängt med på "På Studs" utmaning tycker jag ni ska göra det! Träna 30 min i dagen, 6ggr i veckan,  med mål att vara glad under och efter träningen. Kan vara promenad, simning, löpning, ja vad som helst bara du rör på dig.

4 kommentarer:

  1. Inspirerad av dig och ditt "mammaprojekt" försöker jag få igång ett "dotterprojekt" med samma mål! Första försiktiga löprundan genomfördes igår. En tonåring som tränat fotboll fem gånger i veckan har inte mycket kvar av formen några år efter att hon slutat..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hurra vad bra :) jag har faktiskt tänkt mig ett projekt lillebror som sitter framför dator till lillebror som springer ;) det som ger motivation till någon som inte har bra kondition eller styrka är känslan att lyckas, därför är små mål i taget bra så man ofta får den känslan och orkar fortsätta träningen :)

      Radera
  2. Wow, imponerande. En eloge till din mamma (och dig förstås)! :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är också imponerad av min mamma!! Hon är så duktig :-)

      Radera