onsdag, juni 27, 2012

Löpning och parträning

Idag har vi varit till butiken och till torget och köpt jordgubbar med Liam, sen åt vi upp dem och vilade lite, storm trivs med sommarledigt! 

Dagens träning blev på kvällen. Försökte få Peter med men han envisades med att dricka kaffe först så jag blev lite irriterad och tvär så jag sprang iväg till spånbanan för mig själv. Sprang 12 varv runt så det blev med upp och ned jogg lite på 12km. Några kilometer minns jag inte heller då jag dagdrömde om trevliga saker, haha, så som små barn brukar göra.
När jag skulle starta på sista varvet ringde Peter och sa att han hade kommit med cykeln till spånbanan, han hade inte skor att springa i, men det betyder inte att han slapp träningen!
Vi började med att göra magmuskler tillsammans, så att ena gjorde vanliga crunches medan den andra stod på fötterna och buffade ner dig så fort man kom upp. BÄSTA träningen för magen enligt mig. Ända gången jag fått träningvärk i magmusklerna var efter den här övningen. Så ta tag i gubben eller kompisen och pröva på den.

Sen hoppade vi lite bänkhopp med mina nu redan gamla vänner getingarna, de var lite vänligare idag, kanske berodde på att de redan känner mig? 
Vi gjorde tre pass med magmuskler (så länge vi orkade räknade inte) och bänkhopp 15/gång, sedan avslutade vi med dagens planka 3x1min vanlig planka med benlyft och gungande och 1min/sida. 

Blev kallad Stalin och några gånger stenkastad av min älskade manvän, men efteråt sa han att han tänker fortsätta komma med mig. Måste ju ha varit lite kul då, det hade i alla fall jag.
Peter tycker mer om att cykla och extremsporter så att lura med honom på en löptur med "fjoll-övningar" (Peters namn för träning) är lättare sagt än gjort. ;-)

Vad har ni andra gjort idag?

2 kommentarer:

  1. Vilket bra träningspass!!
    Själv har jag varit ute i solen och lekt med barnen, härligt med sommarlov =)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, härligt med sommarlov och härligt med sol. Ska ut i kvällssolen nu och springa :-)

      Radera