söndag, februari 17, 2013

Dagens träningssaldo


Löpning 16km, lite besviken att jag inte fortsatte till minst 20 men idag orkade jag helt enkelt inte längre och det kändes absolut inte schyst mot kroppen att pressa på några kilometer till då den inte längre orkade.
Istället fortsatte jag hemma med core träning enligt följande:

  • Fällkniven med tyngd 15 reps x 3
  • sidorotation med tyngdplatta 15 reps/sida x3
  • core wheel 15x3
  • planka med benlyft åt sidan (lite som mountainclimbers men du hålls stilla i planka ställning hela tiden) 1minx3
  • sidoplanka med rotation 1minx3
  • rygglyft med rodd 15x3
Detta set upprepade jag x3 (plankan gjorde jag bara en gång).

Enkla övningar men med många reps blev det tungt. Passade bra såhär efter löpningen. Alla som löper borde satsa hårt på coreträning. Plankan är bra men tycker det är bra att träna mångsidigt så lite andra övningar tycker jag man kan lägga till. Imorgon börjar en ny arbetsvecka, helgen verkligen flög förbi. Orsaken till att jag inte hunnit blogga denna vecka är att jag varit ganska mycket på jobbet. Vi hade en lite extra vecka, då det var vändag höll vi öppna dörrar mellan måndag och torsdag och hade lite extra grupptränings timmar. Själv höll jag liten föreläsning om kost. 
Att kunna skratta åt sig själv är väldigt viktigt, här får ni en bild, så kan vi skratta tillsammans.

Ja, det är jag.. (för att översätta till mina svenska vänner så står det
"Att svettas är in" på skylten). 
Hoppas ni inte tappade all respekt för mig, haha!


PS: Min utmaning har gått ganska bra. Har faktiskt måsta tvinga mig att tänka positivt i vissa situationer och märkt att så fort jag svängt det till det positiva är det inte längre så jobbigt (OBS, har även kommit fram till att allt varken är positivt eller går att ändra till något positivt). Det där med att tro på sig själv har verkligen ändrat mig, redan på såhär kort tid märker jag stor skillnad. Våga satsa och tro på mig själv är säkert det smartaste jag gjort på länge, märker skillnad speciellt på jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar